Friday, September 12, 2014

Η σκατοψυχιά της ημέρας: Καπνιστές. Σας μισώ. (revisited)


Τις τελευταίες μέρες, εδώ στη γειτονιά έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι στα μέρη εστίασης. Βέβαια, για το ελλάντα μιλάμε, οπότε η λέξη «εντατικοποίηση» δεν έχει ουσιαστική διαφορά από την προηγούμενη κατάσταση. Απλά από εκεί που δεν υπήρχε έλεγχος, τώρα τελευταία έχουν αρχίσει και σκάνε μύτη σποραδικά διάφοροι κακομοίρηδες για να ελέγξουν το τι γίνεται.

Πέρα από το παραπάνω όμως, το περασμένο Σάββατο ενώ ήμουν σε τραπέζι και μασαμπουκώναμε κρεατικά, ένας φανατικός καπνιστής είχε τη φαεινή ιδέα να μου την πει για το κάπνισμα, οπότε άρχισα τις φωνές και ευτυχώς επικράτησαν οι υπόλοιποι ψυχραιμότεροι.

Ο τύπος ούτε λίγο ούτε πολύ μου είπε τα εξής δύο:
α) Δεν υπάρχει ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ μελέτη που να αποδεικνύει ότι το κάπνισμα μικραίνει τη ζωή ή/και αυξάνει τις πιθανότητες καρκίνου. Το μόνο «κακό» είναι ότι η πίσσα που επικάθεται στα πνευμόνια, μειώνει απλά την απορροφητικότητα οξυγόνου, με αποτέλεσμα να μην οξυγονώνεται σωστά ο οργανισμός.

και β) Δεν προτίθεται να κόψει το κάπνισμα γιατί δεν υπάρχει σωστή επιβολή του μέτρου και ότι θα σταματήσει να καπνίζει μόνο αν έρθει δημόσιος υπάλληλος και τον υποχρεώσει και αυτό αφού τον πλακώσει στις μπουνιές.


Λοιπόν καπνιστές, είστε οικτροί. Δεν σέβεστε τίποτα και απλά θα πεθάνετε μια ώρα αρχύτερα. Kαι δε με πολυπειράζει να σας πω την αλήθεια γιατί θα γλιτώσω διάφορα:

-          Δε θα σας βλέπω να σηκώνετε γόπες από το πάτωμα, να τις φυσάτε και να τις βάζετε στο στόμα σας.
-          Δε θα βρωμάω τσίκνα πίσσας μετά από μια νύχτα κραιπάλης και να πρέπει να λουστώ με χλωρίνη για να καθαρίσω.
-          Δε θα ακούω κανέναν νεοφώτιστο που έκοψε το κάπνισμα εδώ και μια εβδομάδα να λέει ότι αισθάνεται άλλος άνθρωπος.
-          Δε θα ακούω κανέναν ηλίθιο να μου συγκρίνει τη βλαπτικότητα και ενοχλητικότητα του τσιγάρου με τη τζατζικίλα και τις κλανιές φασολάδας.
-          Δε θα ακούω γονείς καπνιστές να λένε ότι καπνίζουν σε άλλα δωμάτια που δεν είναι τα παιδιά τους, λες και ο καπνός περιορίζεται μόνο σε ένα δωμάτιο.
-          Δε θα ακούω ηλιθιότητες περί ελευθερίας και δικαιώματος στο κάπνισμα. Ναι ηλίθιοι, είναι αναφαίρετο και δημοκρατικότατο δικαίωμά σας να καπνίσετε και να χαλάσετε την υγεία σας. Η ελευθερία σας και τα δικαιώματά σας όμως σταματάνε εκεί που βλάπτετε και ενοχλείτε εμένα.

Και όσοι από εσάς τους δικούς μου θέλετε να μου πετάξετε την εξυπνάδα «Μη μας κάνεις παρέα», την απάντηση σας την έχω δώσει στις 5/6/13: Είμαι –απλά- ανώτερος άνθρωπος και σας αγαπάω με τα ελαττώματά σας και τις εξαρτήσεις σας. Εσείς από την άλλη, είστε τζάνκια που δεν μπορείτε να χαλιναγωγήσετε την εξάρτησή σας για κανένα λόγο και απλά τη βαφτίζετε επιλογή για να αισθάνεστε καλύτερα όταν βλέπετε την κατάμαυρη εικόνα σας στον καθρέφτη να σας μουντζώνει με χέρια και με πόδια.

Κοινώς να πάτε να χεστείτε.

Και επειδή ο νόμος –απ’ότι έμαθα- λέει πως στις τρεις φορές που θα γίνει καταγγελία, αφαιρείται η άδεια του καταστήματος, πάω να φορέσω την κουκούλα μου και να αρχίσω τα τηλέφωνα.
Θα τους κλείσω όλους.

Σταδιάλα.
Δευτεριάτικα.


No comments:

Post a Comment